Pay & Play golf i Vestjylland hos Outrup golfklub

Alle er velkomne til at spille golf på Outrup Golfklubs Pay & Play bane - også dig der aldrig har prøvet golf før.

Oplev frihed og fleksibilitet med Pay and Play Golf på Outrup Golfbane. Vi tilbyder en enestående golfoplevelse med vores populære pay and play golfbane. Uanset om du er en erfaren golfer eller en nybegynder, vil vores bane imødekomme dine behov og give dig mulighed for at spille golf på dine egne betingelser.

Med vores pay and play koncept kan du nyde friheden ved at spille golf uden at være bundet af medlemskaber fra andre klubber. Du kan bare møde op, betale for den tid, du ønsker at spille, og nyde vores smukke anlagte bane. Vi har gjort det nemt for dig at få adgang til golf, uanset om det er en spontan runde eller en planlagt golfdag med venner og familie.

PRISOVERSIGT

Klik på de forskellige faciliteter og se vores priser.

9-HULLERS PARKBANE

Få en unik golfoplevelse ved Outrup Golfklubs naturskønne 9-hullers parkbane. Banen henvender sig til golfspillere i alle niveauer med et varieret udvalg af par 3 og 5 huller. Outrup Golfklub er åben for alle som har lyst til at spille golf.

- Ved spil på vores 9-hulsbane, skal alle spillere have en bag og udstyr med på runden (kan lejes i informationen).

PAR-3 BANE

Oplev en sjov og overkommelig golfudfordring på Outrup Golfbane's 6-huls Par 3 bane. Tag hele familien med på en nem og tilgængelig bane, der er perfekt til førstegangs golfspillere og alle niveauer.

Med inkluderet udstyr og bolde ved køb af entré får du en uforglemmelig oplevelse med plads og ro til at prøve kræfter med sporten.

• Golf spilles ved at forsøge at slå en bold i en række huller på en golfbane med færrest mulige slag. Spillerne bruger forskellige typer golfkøller til at slå bolden fra startstedet (tee) og fortsætte med at slå bolden mod hullet på fairwayen og til sidst i hullet på greenen. Læs mere her

• Pay and Play golf er en mulighed, der giver spillere lov til at spille på en golfbane uden at være medlem af klubben eller have et officielt DGU-kort (Dansk Golf Union-kort) eller handicap. Det er en mere fleksibel tilgang til golfsporten, der giver folk mulighed for at prøve eller spille golf uden at skulle forpligte sig til medlemskab eller opfylde visse krav.

• Par er et begreb, der angiver det forventede antal slag, en dygtig golfspiller skal bruge for at fuldføre et hul eller en hel bane. Par-værdien for et hul er normalt baseret på længden og sværhedsgraden af ​​hullet. Typisk angives par som 3, 4 eller 5 for et enkelt hul.

• En golfbane er det område, hvor golfspillet finder sted. Den består normalt af 9 eller 18 huller. En golfbane er opdelt i forskellige områder som tee-steder (hvor spillet begynder), fairways (græsområder mellem tee og green), greens (områder omkring hullet) og forskellige naturlige og kunstige forhindringer som bunkers og vandhazarder.

• I golf bruges et scorekort til at registrere antallet af slag, det tager en spiller at fuldføre hvert hul og hele banen. Hvert hul har en par-værdi, som angiver det forventede antal slag for at fuldføre hullet. Spilleren forsøger at slå bolden i hullet med færrest mulige slag. Når hullet er fuldført, tilføjes antallet af slag til den samlede score.

Stableford er en scoremetode i golf, der bruges til at beregne point baseret på antallet af slag, en spiller bruger i forhold til banens par-værdi. Det er en mere forgivende scoremetode end traditionel tællende score, da det fokuserer på at belønne spilleren for gode resultater på individuelle huller frem for at straffe for dårlige resultater. I Stableford-systemet får en spiller point for hvert hul baseret på antallet af slag i forhold til banens par-værdi og ens handicap.

• Et DGU-kort (Dansk Golf Union-kort) er et medlemskort udstedt af den nationale golforganisation i Danmark, der viser, at en golfer er medlem af en anerkendt golfklub og har betalt sine medlemsgebyrer. Der er flere grunde til, at golfbaner normalt kræver, at spillere har et DGU-kort:

• Medlemskab i en golfklub: For at spille på mange golfbaner skal man være medlem af en golfklub. DGU-kortet fungerer som bevis på, at man er medlem af en klub, der er tilknyttet DGU.

• Sikkerhed: Golf er en sport, der kræver en vis viden om etikette, regler og sikkerhed. Ved at kræve et DGU-kort sikrer golfbanen, at spillerne har fået grundlæggende træning og forståelse for spillet.

• Handicap og turneringer: DGU-kortet indeholder oplysninger om en spillers handicap. Handicap bruges til at måle en spillers evne og justere scores i forhold til konkurrencer og turneringer. For at deltage i officielle turneringer eller konkurrencer på golfbanen kræves ofte et gyldigt DGU-kort med en opdateret handicapindeks.

• Adgangskontrol: Golfbaner kan have forskellige regler og begrænsninger for at sikre en behagelig spilleoplevelse for alle medlemmer og gæster. Ved at kræve DGU-kort kan golfbanen kontrollere og regulere adgangen til banen for at opretholde en passende spillestandard og undgå overbelastning.

I Outrup Golfklub er alle spillere velkommen, også uden DGU-kort.

Mere end Pay and Play golf tæt på Vesterhavet

Besøg vores golfbane i Vestjylland i dag og oplev den unikke kombination af pay and play golf, beliggende tæt på Vesterhavet og kun 10 km fra Henne Strand. Uanset om du er på ferie, er lokal eller bare ønsker at udforske golfsporten uden medlemskabskrav, er vores bane det ideelle valg for dig. Grib muligheden for at spille golf på vores naturskønne bane og nyd en uforglemmelig golfoplevelse uden DGU-medlemskab.

Vi tilbyder også faciliteter som driving range, putting green og træningsområder, hvor du kan finjustere dine slag og forbedre din teknik. Vores dygtige og venlige personale er altid klar til at give dig råd, tips og vejledning for at hjælpe dig.